Analiza dvomesečnog blogovanja

10 januara je bilo dva meseca mog blogovanja. Relativno kratak period za neku ozbiljniju analizu, medjutim, kako u zadnje vreme se ponovo sve   češće piše o blogovima, blogerima i  načinu blogovanja  možda bi bilo interesantno videti dokle  sam ja to do sada stigla, gde sam grešila i da li sam do sada uopšte nešto  naučila.

Na ovu jednu kratku analizu podstakla su me   6 članka (blog postova)  na 5 različita bloga. Prva dva su Jedan specijalan Bloger:Vera – Džepna Venera i Top 5 blogerki – subjektivna lista, treći Balada o Blogerima (iliti Ako ste mazohisti, blogovanje je baš za vas), četvrti Listanje,  peti  Sreća prati lepe dečake i šesti Perpetuum mobile. Obrazloženje naravno sledi.

Ako govorim o prva dva i vlasniku navedog bloga,  naravno neminovno mi se nameće pitanje: „Da li radim dovoljno dobro to što radim?“ (jednostavno moram  ponovo  pomenuti – kontekst teksta je takav). Ovakvo jedno i samo pominjanje mog imena, ovu „malu ženicu“ ili ti „džepnu veneru“ ostavlja  bez reči, ali me tera i na ulaganje većeg truda i više rada kako ne bi ostala na tome (pominjanju).  Ko ne razume, a ne verujem da takvih ima – mora ta „mala ženica“ i da se razvija, ne može uvek  ostati „mala“.

Treći blog post gde imamo priliku pročitati konkretne savete naše blogerke opet me je naveo da proanaliziram te iste njene savete i da vidim koliko sam ja to do sada svesno i nesvesno poznavajući ih ranije ili ne,  koristila.

Četvrti kao primer svim „malim ženicama “ da dobro razmisle i konačno shvate da se dobro dobrim vraća. U deliću sekunde mi je palo na pamet juče napisati kratku podršku blogeru koji je doživeo povredu. Nisam htela da to bude posle par sati nego odmah.  Zato sam  na brzinu u samom naletu ideje stavila svega par  slika. Nisam pronašla čak ni one kakve sam htela, ali ….pokažite ljudima da Vam je stalo do njih ne boli to! Mi smo ipak jedna mala zajednica.

I zadnji tekst 🙂 iz posebnog opet razloga. U jednom od mojih kategorija twitter i #pratipetak spomenula sam blogerku koju s’ velikim zadovoljstvom pratim a trenutno nema baš mnogo vremena za blogovanje. Dozvoliću sebi da pomislim da sam bar malim,  malim delićem doprinela da sam  ubrzo nakon toga imala zadovoljstvo čitati njen novi blog post.

Da krenem dalje,  o samom značenju  reči bloger. Bloger jeste osoba koja kreira i vodi blog. To je nesumnjivo tako. Medjutim, meni lično (ovo je isključivo moje mišljenje) samim tim što je neko kliknuo par puta dok je pravio nalog za otvaranje i kreiranje bloga i pisanjem par tekstova nije automatski bloger (opet podvlačim lično moje mišljenje).  Tehnički jeste 🙂 ali naziv bloger po meni mora se zaslužiti.  Ako neko to radi na loš i pogrešan način to mi je isto kao kad Vam dodje  „majstor“  u kuću i sazida zid a on kriv. Nit je on majstor, nit je zidar ako je sebi dozvolio da radi ono što ne znam. Sve ovo nabedeno je i razlog zašto sam ja bila izuzetno ponosna kad su pored mog imena mnogi blogeri stavili – kolega bloger. Meni je to veliko priznanje. Kako drugi gledaju na to ne znam……. ali…… ja bome na ovaj način.

Mnoge stvari bi sada nakon dva meseca verovatno drugačije uradila. Pa idemo redom.

Džepna venera – ovde imate mogućnost pročitati kratak tekst o nastanku samog imena.

Kako male ženice, kao i ova džepna venera uvek kubure s parama blog sam kreirala  na  besplatnom Blog servisu  neznajući da se zbog velike posećenosti besplatnih blog servisa lakše dolazi do posetilaca  kao i da su popularni blogovi (samo treba postati popularan) mnogo vidljivijI od klasičnih web sajtova. Ovo je opet nešto što sam naknadno saznala. Znači koliko toliko mogu reći da me je sreća na početku poslužila.

Ovde zaista moram reći i još jednu činjenic. U samom startu sam koristila sledeći besplatni blog servis  http://blog.com. Ali loše iskustvo sa njima me je nateralo da promenim navedeni servis i sada koristim http://wordpress.com .

Znala sam da bih trebala izabrati naziv odnosno ime domena koje će ljudi ukucavati u pretraživač tražeći ono o čemu sam ja htela pisati. Znači ako sam htela pisati o nekom svom iskustvu stečenim kroz život umesto džepne venere, jer zaista ne znam kojem broju ljudi bi palo na pamet u pretraživač otkucati baš te reče, trebala sam odabrati  iskustvo, život. Sigurno bi mnogo više posetilaca na samom startu imala.  Ali…….ja sve na teži način….. No iskreno, jeste da sam imala neku svoju viziju o čemu bi sve pisala, ali ne baš toliko jasnu a i  ja ovakva kakva sam nikad ne znam kad nešto započnem gde će me to odvesti.

Što se tiče odabira teme i ciljne grupe mislim da sam već odmah drugim postom “ Moja borba“ dala naznaku i jednog i drugog. Mnogo puta sam naknadno čitala na mnogim blogima da treba učiti uvek od najboljih (moj primer) Aladinova čarobna lamp ,  što sam mnogo puta napominjala u svojim postovima ( to se vidi i u ovom tekstu), ali opet ali……. Jesam ja koristila reči „učim od najboljih“  ali sada znam i da sam svaku tu svoju priču trebala podkrepiti i linkom ka takvim tekstovima.  Medjutim „mala ženica“  – dokaz  – dobre stvari radi nekad i nesvesno ali ne do kraja i kako bi trebala. Još par primera iznetog  Optimizam , Ne želim biti majmun

Ovde bih zasad završila. Kako reče DedaBor ni on a verovatno ni mnogi drugi  ne volu čitati duge postove, pa nastavak drugom prilikom.

Slike neću stavljati dok ne naučim prave odabirati 🙂

19 responses to this post.

  1. Aj’ nemoj mnogo da se yamaras sta si trebala i kako si trebala, odlicno ti ide i naziv bloga ti je super.

    Одговори

  2. Reko ti jednom prilikom: samo bloguj i uzivaj, mani analize sto kaze Mahlat.
    Srecno !!!

    Одговори

  3. „…te drugovi ovako ćemo, te drugovi onako ćemo…“ 😀
    Opušteno Verkić, slažem se sa ovima iznad moje glave (DedaBor i Mahlat) :), a što se mene tiče, ja već rekoh, delite na ravne časti krivicu za moj post na blogu: ti, @dzejndou i @NikiBGD. Jeste malo gnjavatorke D, ali vam beskrajno hvala :-*

    Одговори

  4. Ako si počela da bloguješ radi sopstvenog zadovoljstva, poslušaj Dedu, i nastavi. Ne razmišljaj mnogo o Top listama i sličnim nagradama, budi svoja i ne dopusti NIKOME da te slatkim rečima kupi. Srećno, ne koleginice, nego prijateljice 🙂

    Одговори

  5. Lepa je iskrenost sa kojom si ovu analizu napravila, a i iskustvo pocetnika dragoceno je nama koji cemo pocetnici tek postati!

    Одговори

    • Posted by verkic on 26. јануара 2010. at 19:37

      Dobro mi došla na blog Nataša 🙂 koji je i nastao iz moje želje da ono što sam ja lično prošla uz veliku muku, drugima prenesem i da bar malo olakšam te prve početničke korake. Budeli potrebna bilo kakva pomoć ne ustručavaj se slobodno se javi. Tu sam. Drage volje ću svojim skromnim iskustvom pomoći. 🙂

      Одговори

  6. Posted by varmakvuk on 26. јануара 2010. at 19:18

    Evo i ja da se složim sa gore navedenim i naširoko poStovanim ličnostima – man’ se analize (mada ova dvomesečna pokazuje lepe rezultate), samo uživaj i piši, piši, piši. Pa linkuj, kači, postuj i tweetuj 😉

    @Dijica – Opet me @verkić uputila na blogpost koji sam promašila, ovaj put tvoj. Vratila si nam se!!! Jupi. Nemoj opet da te gnjavimo, iz fundamenta da si obratila pažnju na blogovanje! Lj te :*

    Одговори

  7. Samo napred!
    Dosadasnji komentari mnogo govore! 🙂

    Srecno!

    Одговори

  8. Ma sta analiziras, samo pisi, men` to nije palo na pamet, uzivaj u pisanju!

    Одговори

  9. Možda treba analizirati, mada ne umem ni da planiram, ni da analiziram. Da sam ovako analizirala verovatno polovina mojih postova nikada ne bi bila objavljena. Ništa se ne premišljaj, samo piši. Dva meseca, a kao da si u ovim vodama bar godinu dana. 😉

    Prekini više ženo božja da se proveravaš i preispituješ. Odlična si, najbolja si, najpametnija si, najlepša si, sve si ako tako želiš. Udri samo po tastaturi i ne brini ništa. Samo napred. 🙂

    Одговори

  10. Verkić, čućemo (čitaćemo) tvoje impresije i kada budeš „imala“ šest meseci ili godinu dana; no, ipak smo svi mi na blogovima virtuelne face, osim ona lica koja lično poznajemo. Inače, napred, guraj 😀

    Одговори

    • Da u neku ruku, ali se i upoznajemo preko naših blogova i tekstova koje pišemo. Ti i ja nismo daleko. Nadam se da ćemo imati prilike i lično se upoznati. 🙂

      Одговори

      • Ne samo u neku ruku već sasvim, jer se prikazujemo kakvim želimo da budemo, a ne kakvi smo zaista u pravom životu; ne mogu da se setim ko je ovo rekao ali jeste u pravu. I ja se nadam da ćemo imati prilike lično da se upoznamo! Pozzzz!

Постави коментар