Hello, my dear and faithful readers of this blog!

Piši pesmice, sastavljaj rečenice, to je sjajno, nema veze da li si pogrešila, samo napred i piši, šalji utiske, traži pomoć, tu sam🙂 “ , ovo su reči moje online Profesorice!

Eto, ja napisah naslov, sad da li je pravilno napisan……… pa videćemo🙂 . Za svaki slučaj još jednom:

Zdravo, moji dragi i verni čitaoci ovog bloga!

Rekoh ja da neću više pisati o svom učenju engleskog, ali kako sebe naterati da ne pišem kad sam u tome, joj vrag zna i koliko. Kao što znate poskidala sam mnogo toga, od svoje profesorice dobih početno uputstvo i linkove kako za učenje tako i za vežbe, prijateljica mi donese neke kasete, ma skupilo se toliko,  da sad,  ne samo da na desktopu imam folder „engleski“,  nego i po celoj kući razne sveske, svešćice, kasete koje uzgred ne mogu ni slušati – nemam kasetofon, al’ su tu🙂 . Kako onda  da ne pišem o tome, pitam ja Vas? Moram pa to ti je🙂 !

Pored svega nabrojanog dobijam i e-mail kurs engleskog. Ovoga puta malo više ću o njihovom prvom mejlu i prvoj lekciji koju bih volela podeliti s Vama i  svojom online profesoricom Amarilis jer ona je ta koja će me sigurna sam uputiti, koja će potvrditi ili negirati ispravnost ovakvog načina učenja kojeg  nude na  http://LearnRealEnglish.com

Pa da krenemo!

Your First Suggestion

Imagine speaking English automatically… without thinking. The words come out of your mouth easily, and fast.   You understand instantly.
To do this, you must change the way you study English.  Your first action is to stop studying English words. What?

Stop studying English words.

That’s right, do not memorize words.  Native speakers do not learn English by remembering single words.  Native speakers learn phrases.
Phrases are GROUPS of words that naturally go together.

Ovo mi  deluje interesantno. Razmišljam na jednostavan način. I mala deca uče fraze, pa …….

Da bi podkrepili ovu svoju konstataciju dalje u svom mejlu oni kažu:

„Research by Dr. James Asher proves that learning with phrases is 4 to 5 times faster than studying individual words.  4 to 5 times faster.

Also, students who learn phrases have much better grammar.“

Znači: Collect phrases – #njihovo pravilo 1

„About Rule #1. What is Rule #1? It is learn phrases not individual words. So, of course, what is a phrase? A phrase is a group of  words, two or three or more words. So, that’s Rule #1, it’s very simple, very easy, that you need to learn phrases, phrases, phrases. Focus on phrases, not on individual words.“

Dalje stoji i jedna tvrdnja za koju ne znam šta reći. Učiti gramatiku ili jednostavno učiti fraze (grupe reči) i na taj način zapamtiti da neke reči jednostavno idu zajedno – naučiti i pokušati shvatiti smisao cele fraze. Evo kako oni to kažu:

„Number one, when you learn phrases, you are actually learning a little bit of grammar each time. Because what is grammar? Grammar really is the way that words go together. It’s how we put words together and which words go together, right? So we know that “he” and “goes”, those go together. He goes to the store. We don’t say he go to the store, right? So we learn after time it’s he goes, he goes, he goes. That’s the correct phrase. You don’t need to know about past and present. You don’t need to know about first person, second person, third person. You don’t need to think about all those grammar rules but what you do need to do is just know that these words go together. And how do you do that?“

Nastavljaju konstatacijom da na taj način nam se neće desiti da imamo velike pauze u našem govoru, tražeći pri tome kako se koja pojedina reč kaže, nego će nam pauze biti nakon iznesene cele jedne fraze što deluje mnogo prirodnije.

Uz e-mail dobije se i po jedan video svaki put. Za sada sam ih dobila 5. Što se tiče videa, oni su kategorični:
„To get the full power of this course, you absolutely MUST listen to the audios for each Rule….  and you MUST watch the videos.

We recommend that you listen to the audios many times each day…. and watch each video several times.“

Znači: uvek više puta i obavezno gledati ga!

Moram priznati da su u pravu što se ovoga tiče. Probala sam samo slušati i zaista to nije to. Jeste da onaj tamo profesor i nije baš baš neki macho men🙂 (neka mi oproste),  ali zaista sam više reči razumela gledajući ga.

Ovo je bio početni, prvi e-mail, nastaviću i dalje  pisati Vam o svojim utiscima, medjutim moram istaći, da se ja  pridržavam i uputstva svoje profesorice!  Ona su mi na prvom mestu.

Pročitah i proučih njene tekstove:

Pomoćni glagoli u engleskom jeziku i naravno (pomalo) u srpskom – I did it my way! i

Present Simple Tense – sadašnje prosto vreme, da prostije ne može i naravno odradih mnoge vežbice na koje nas upućuje u svojim blog postovima.

Vežbe su dosta lake i jednostavne. Dobiješ ponudjeno i treba ispraviti, trebaš…….ma probajte ne boli.  Ovakve vežbe mi za sada odgovaraju. Mnoge reči sam primetila da ne razumem, ali razmišljajući odradim dosta lako. Medjutim, šta da nisu ponudjene rečenice koje se moraju ispravi? Šta da moram sama smišljati? Verujem da bih tada stala, ne bih znala šta ni kako……..ali……… ma ipak je ovo  početak!

Obično sve sugestije, pogotovo kad o nečemu pojma nemam, poslušam i uvek pokušam odraditi ono što mi je rečeno. Tako sam probala napisati svoju prvu pesmicu na engleskom. Joj draga moja profesorice na koje muke si me stavila. Pesme ne znam pisati ni na srpskom, a kamoli na engleskom. Uradih ja ovo samo…….. Znam rekla si mi nije problem, greši, ali meni se ni malo ne svidja kako zvuči. Videćeš i sama.

Prvo sam smislila pesmu na srpskom, te pokušala prevesti. Naravno malo reči  znam, pa sam koristila i prevodioca, ali sigurna sam da ima i mnogo grešaka ali i ono gore. Rima, šta je sa rimom? Čitajući je na engleskom, užasno zvuči.

Znači novo pitanje: Kako pisati pesme na engleskom?

Evo primera:

Kuca kuca mali sat

dok na stolu stoji šah.

Šta sad hoće mali sat

kad ja moram dati mat.

E sad……ne bih baš mnogo grdnje….ipak se pomučih🙂 ………… i…….. i evo „smućkanog:

Knock knock small clock

while the table is shah.

What now wants a small clock

when I have to give the mat.

Gde mi pade na pamet šah i mat, nemam pojma jer šah nisam igrala poodavno, ali eto🙂

Ne znam kako se Vama dopada ovakav javni, potpuno otvoren način komunikacije izmedju profesora i učenika, izmedju Vas i mene? Ne želim opterećivati svoju online profesoricu, te sam napisala ovaj blog post verujući da će imati vremena pročitati ga te i neku svoju ocenu dati🙂 .

Nije jednostavno ni lako  pisati na svom blogu o nečemu što tek učiš, o nečemu što pojma nemaš. Nije lako nakon toga očekivati komentare, kritike, osude ili ne daj Bože javni podsmeh, ali odavno smo rekli:

„Na blogu se piše od srca,  istinito, blog, pogotovo ovakav kao što je moj ocrtava dušu autora.  Zato hrabro Verkić!!!!

4 responses to this post.

  1. Posted by lidijabera on 9. септембар 2010. at 01:44

    učenje fraza za početak je i više nego odličan pristup! za svaki jezik…. ja konkretno uvek imam problem sa nemačkim i italijanskim-uvek ih zaboravim nekako jer iste koristim jednom godišnje u praksi…ali, uvek se sećam određenih fraza, čak mi i slušanje muzike, pesama pomaže (potražim tekstove istih na netu i lako zapamtim)… eto i saveta🙂 dakle, fraze, vaše pesmice i one tuđe i verujem u to da ćete vrlo brzo savladati engleski….

    pišite nam, verujem da se svi radujemo vašem napretku i da željno iščekujemo novi post o tome (na engleskom🙂🙂

    veliki pozdrav!

    Одговор

  2. Najbolje je to što imaš hrabrosti, i nije te briga da li će zalutati neki plitkoumnik da ti se naruga. Ti si moj čovek. Samo napred! Ako ti nešto znači – navijam za tebe.

    Одговор

Оставите одговор

