Mrvica odmora uz tetka Žužinu gospodju „Krempitu“ #verkic_kuhinja

Mrvicu odmora preko podrebnog mi  iskoristiću da Vam predstavim gospodju „Krempitu“  na način kako ju je pravila moja draga tetka Žuža nekad davno. Ne može da ne uspe, ne može fil da ne bude čvrst, ma kao iz poslastičarnice  je samo što je mnogo ukusnija.🙂

Potreban materijal:

Za kore:

  • 300 gr brašna
  • 250 gr margarina
  • 1 jaje
  • malo soli
  • kap dve limuna
  • hladna voda

Fil:

  • 1 litra mleka
  • 6 jaja
  • 6 kašika šećera
  • 6 kašika brašna
  • 1 vanil šećer

Priprema:

Kora:

250 gr brašna, jaje, so, limun i hladnu vodu zamesite malo tvrdje nego za pitu. Ostavite da odmori 15 minuta. Za to vreme 50 gr brašna i 250 gr putega ili margarina umesiti i staviti u frižider.

Odmoreno testo razviti, na sredinu staviti margarin i presaviti. Ovo treba ponoviti par puta a presavijati uvek u drugom pravcu. Nakon tri, četiri, znam nekad  ponoviti i pet puta (bolje se lista kora onda). Podeliti na dva dela i razvući testo za koru oklagijom, otprilike debljina  1/2 cm. Da, moram napomeniti da napravite razmak  po 15, 20 minuta  bar  nakon svakog presavijanja.

Fil:

Od litre mleka malo odvojiti i razmutiti u njega šećer, brašno i žumanca ( kao što radite i sa pudingom). Preostalo mleko staviti da provri i ukuvati brašno sa šećerom i žumancima uz stalno mešanje. Ovo bi bilo dobro da kuvate nad parom,  sem ako nemate dobru posudu u kojoj fil neće zagorevati. Skinuti sa vatre i polako (obavezno varjačom,  ne mikserom)  umešati tvrdo ulupana belanca sa 6 kašika šećera i kesicom vanil šećera.

Moja tetka Žuža, stara kuvarica,   mi je uvek govorila na koju stranu počneš mešati, tako i nastavi :)  (nije loš savet samo da znate). Sve njene savete sam slušala i nikad nisam pogrešila, sad da li bi bilo dobro i drugačije ne znam, ali Vi možete probati ako želite.

Prijatno!

Inače, tetka Žuža nije bila moja tetka, već tetka mog prvog supruga. Jedna predivna osoba koja je,  zavredila da je spomenem i na ovaj način. Oko nje se uvek osećao miris vanil šećera, u njenoj kuhinju su mirisali kolači, oko njenih nogu vrtela se dečica iz pet okolnih zgrada, ma jednom rečju osoba za  koju su  svi zvali: NAŠA TETKA ŽUŽA.

5 responses to this post.

  1. Moj omiljeni kolač:))
    Baš je njam…njam:))

    Одговор

  2. E, baš ti hvala za ovaj recept! Moj kum iz Amerike obožava krempitu, pa je sasvim moguće da ću napraviti jer treba da dodju kod mene na večeru!. Jedino još da pitam da li se fil, potpuno ohladjen, maže na koru. I da li se gornja kora prethodno iseče na kocke i slaže pofilu zbog lakšeg sečenja.
    Davno je bilo kada sam pravila krempitu, zaista!

    Одговор

    • Nemora Dudo, moji nisu mogli dočekati. Znali smo još onako mlako da jedemo.
      Gornju koru uvek iseči, u pravu si da se ne bi lomila i da se kolač lepo i lakše iseče.
      Iskrena da budem i ja je nisam pravila pa sigurno godinu dana nažalost😦
      Imam još jedan trik koji uvek pali a volela bih podeliti kako sa tobom tako i svim mojim čitaocima. Kako ja nisam kad sam počinjala kuvati imala vagu dovijala sam se na razne načine. Te jedna kažika mala je….te velika je….i sve tako. Kasnije sam po šerpicama uvek znala kako šta da kuvam ili pečem, medjutim htedoh reći za filove nešto🙂 .
      Ako se bilo kad i iz bilo kojeg razloga desi da fil bude mekan, uvek se može malo više dodati brašna, čak ja to nekad i preventivno uradim. Ja recimo i kad puding pravim dodam malo brašna i sve uvek uspe. No i za to se mora imati mera kako fil ne bi promeni ukus, ali ti to sigurno znaš.

      Одговор

  3. Tetka Žuža je umnogome kao moja „ujna“ Viktorija, tj. ujna mog tate, Mađarica koja se udala za ađanskog Srbina. Tako da…svi znamo kako kuvaju bačke Mađarice, ovo će koliko sledećeg meseca biti na maminoj i mojoj listi kulinarskih podviga.

    Одговор

Оставите одговор

