Zec iz rasola #verkic_kuhinja

Dve godine sam gajila zečeve i bila sam u prilici da  ih često spremam  na razne načine. Ne znam kako Vi, ali ja sam i te domaće,  iako su mi mnogi govorili  da nema potrebe,  prethodno držala u rasolu. Meso je mnogo ukusnije na taj način.

Rasol:

  • 1/4 litre sirćeta
  • 2 litre vode
  • 20-tak zrna bibera
  • nešto malo klinčića
  • 5-6 lista lovora,
  • so
  • 10 dkg šargarepe rezane na kolutove

Priprema:

Sve sastojke je  potrebno kuvati 40-tak minuta. Nakon čega rasol treba ohladiti.

Zeca  izrezati na delove i staviti u ohladjen rasol. Ostaviti na hladnom mestu. Po nekom receptu trebao bi da stoji dva dana, ali ja nikad nisam duže ostavljala od jednog dana.

Odmah sutradan sam ga  izvadila,  na svaki komad  zečetine stavila parče slanine i tako ga na laganoj vatri pekla. Može i u rerni, ali ga tada obavezno umotati folijom za pečenje. Biće mnogo sočnije.

Umak, preliv za zeca:

Na vruću masnoću (napišem uvek samo masnoću a Vi naravno stavite ono što koristite inače za pečenje) staviti mrkvu  iz rasola,  propržiti, dodati malo brašna i pustiti da brašno dobije lepu boju. Zaliti tada rasolom i kuvati nekih 15-tak minuta. Sve propasirati (izmiksovati).

Naravno u ovako spremljen umak se stavi pečeni zec, malo izrendane limunove kore i samo još malčice sve prokuvati.

Prijatno!

One response to this post.

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Ивана Р. Јовановић, Vera Mladjan. Vera Mladjan said: Novi blog post "Zec iz rasola #verkic_kuhinja" http://bit.ly/cCpceQ #verkic […]

    Одговор

Оставите одговор

