Moram naučiti koristiti taj moj „ceo mozak“!!!

Naš mozak je mehanizam  za primanje, skladištenje i prisećanje. Svi znamo da slika vredi hiljadu reči, medjutim to zaboravljamo kad nešto učimo. Slike mnogo češće u nama izazivaju  prisećanje, ali mi i dalje prenaglašavamo reči kao primarno sredsto za informisanje. Hvatamo beleške a ne koristimo prednosti koje nam pružaju slike a one  pojačavaju kreativno razmišljanje i pamćenje, sposobnost percepcije,  kreativnost i poverenje u sebe.  U slici dole nabrojala sam samo „ponešto“ od onoga što nam „radi“  leva i desna hemisfera  mozga –  spektar kortikalnih sposobnosti.

Na ideju ovog crteža sam došla razmišljajući šta to moj mozak više koristi. Koja sposobnost mi je više izražena a koja direktno utiče na ostvarivanje  zamisli,  ideja. Mnoge naše ideje ostaju nerealizovane. Linearne beleške pokreću ideju, ali i presecaju vezu sa prethodnim i idejama koje slede. Spiskovi sputavaju slobodu pokreta u mozgu, sputavaju kreativnost.

Zato ja razmišljam ovako. Ako pronadjem svoju slabu tačku i uspem razviti to mentalno područje poboljšaću i rad  svih područja mentalnih aktivnosti.

Koji kortekst kod Vas preovladava? Kod mene levi, ali se trudim da u dobroj meri razvijem odnosno koristim  i desni. Nadam se da posedujem „ceo mozak“, mada ponekad i posumnjam u to 🙂  i zato moram naučiti koristiti taj moj „ceo mozak“ jer samo sintezom rada leve i desne hemisfere  mogu napredovati.

36 responses to this post.

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Djordje Staniševski and Maja M, Vera Mladjan. Vera Mladjan said: Novi blog post "Moram naučiti koristiti taj moj „ceo mozak“!!!" http://bit.ly/cv8paV #verkic […]

    Одговор

  2. Meni radi ceo desni i pola levog 😀
    Linearnost mi je misaona imenica i kad to moram (multitaskujem od kad znam za sebe…sa bar 3 procesa), nizovi, ajdede..i tako i tako, volim da ih preuredjujem pa na kraju zapamtim pogrešan niz…tu je valjda preovladao geštalt u prostoru lol
    Ritam, prostor, 3d, geštalt, boje..sasvim razvijeni (oće da iskoče koliko im mesta fali) a sanjarenje sam maaalo umanjila da napravim mesto logici hihih 😉

    mnogo mi se sviđa kako si ovo napravila!

    Одговор

    • Posted by verkic on 6. јуна 2010. at 18:10

      Pre nego sam počela izučavati mape, savršeno pamćenje, koristite obe hemisfere mozga i ja sam verovala da koristim u dobroj meri podjednako obe polovine mozga. Što sam više čitala i saznavala o svemu navedenom shvatila sam da ni blizu ne koristim sve mogućnosti koje mi se pružaju. Zato, uvek kad uhvatim malo vremena nacrtam koju mapu, pročitam ponovo neki deo jer zna se da je ponavljanje majka mudrosti. Samo sve to nije dovoljno. Ovakav način razmišljanja i učenja treba da predje u naviku, svaki dan da se koristi inače ostaje samo tamo negde skladišteno i to je sve.

      Одговор

      • Verkić to je kod mene utrenirano raznim vežbama 🙂 ranije sam koristila isključivo jednu ili drugu stranu mozga, ali nikada zajedno. Išla mi je umetnost s jedne strane i matematika s druge. Obožavala sam oba, l bukvalno sam imala dane kad radim jedno ili drugo 🙂

      • Posted by verkic on 6. јуна 2010. at 23:47

        Vidim ja da ćeš ti meni crtati mape. Pomogla bi mi, zar ne? 🙂

  3. Kod mene je iskljucivo desni uposljen, sto i nije bas najbolje. Za sve kreativno imam smisla, sve apstraktne pojave me izuzetno privlace, dok logika… Nista, nula. Matematika mi je najgori neprijatelj 🙂 Tesla je imao jako zanimljive tekstove povodom vezbanja celog mozga, ukljucivanje i leve i desne hemisfere u isto vreme. Ako nadjes nesto od njega obavezno procitaj, tu temu je dodatno obradio Spasoje Vlajic.

    Одговор

    • Posted by verkic on 6. јуна 2010. at 18:02

      Vlajić govori da je čovek obdaren neuporedivo brojnijim sposobnostima od onih koje koristi i da je moguće, ukoliko se te sposobnosti probude, ubrzati pojedinačni i opšti razvoj. Ovu izjavu nije on prvi dao ali nam je možda napristupačniji.

      Одговор

  4. Posted by AnaM on 6. јуна 2010. at 19:24

    Kazala bih da mi radi samo leva srana, matematika, logika, i sve što je dosadno:)), a onda padnem u sanjarenje, sve dogadjaje, snove, vidim u bojama…mora da raducka i druga strana:))

    Одговор

  5. Meni slabo radi i leva i desna polovina, tako da se slobodno može reći, da nemam mozga. :mrgreen:

    Одговор

    • Posted by verkic on 6. јуна 2010. at 23:57

      Hehehehe, a ti zaboravljaš da si ti moja Charolija-photoshop 🙂 Ispade li ovo da si ti sad kao nešto nestvarno……ma uostalom i jesi jer si pravi i izuzetni umetnik u svemu.

      Одговор

  6. Ti i ja danas na slicne teme pisale 🙂

    Najnovija neurobioloska istrazivanja pokazuju doduse da nisu podele bas toliko striktne i da ima i nekih preklapanja, interakcija izmedju razlicitih regiona mozga u obadve hemisfere. Tako da nije samo aktivacija centara vec i komunikacija izmedju njih u pitanju. A generalno kada je mozak u pitanju, bitna je stalna mentalna aktivnost, sto vise sto smo stariji, da bismo odrzali „brain fitness’ 🙂

    Одговор

    • Posted by verkic on 6. јуна 2010. at 23:51

      Za najnovija istraživanja ne znam, ali da je bitna stalna mentalna aktivnost to se potpuno slažem s’ tobom. U danima kada češće crtam mape, kada koristim sve metode pamćenja o kojima sam učila, mnogo bolje i lakše pamtim. I ne samo to, moram priznati da tada imam i mnogo više samopouzdanja. ,

      Одговор

  7. A sta je to mozak?:roll:

    Одговор

  8. 😀 Ne koristim mape 🙂
    Koristim čula

    Nikolina je u pravu, uvek je nekoliko aktivnih polja i to iz obe hemisfere.
    Možeš sve to da olakšaš otvaranjem čula.
    U stanju svesti su nam aktivna 2 do 3 čula. U hipnozi recimo (kad kažu da smo odustni) smo najprisutniji. Razlog tome je što je tada otvoreno više čula a nekada i sva.

    Naučila sam nešto na terapeutskom nlp-u. A to je da prolaskom kroz sve kanale (vizuelni, auditivni, emotivni – ne znam kako su ga preveli na srpski, olfaktorni i gustatorni) ti otvaraš sva čula, budnija si, više pamtiš, bolje povezuješ.
    Postoje i sidra..vezivanje bitnih stvari za neke delove tela, boje, zvuke.

    Tu bukvalno možeš razviti sposobnost fotografskog pamćenja. Umetnost je dodati na to zvuke, mirise, možda neki ukus, osećanje. Kad ti je potrebno nešto, razgledaš to kao film.

    Meni lično je to mnogo privlačnije od cratanja mapa i (bar kod mene) mnogo bolje funkcioniše.

    Одговор

    • Posted by verkic on 7. јуна 2010. at 13:13

      Ovo što si opisala liči mi na mnemoničare. Oni uvežbavaju memorijske tehnike kao neku vrstu „memorijskog aerobika“ i kao metod za pamćenje. Grci su smatrali da postoje 2 principa koja omogućavaju savršeno pamćenje i to imaginaciju i asocijaciju. Znači ako se želi nešto zapamtiti jednostavno se to asocira – poveže sa nekim poznatim i stalnim pojmom. Da ne drvim dalje jedan od sistema su kuke. Ključna memorijska reč predstavlja kuku o koju samo okačimo pojam koji želimo da zapamtimo.

      Одговор

      • A da vas pitam, sto bi pamtili?

      • Posted by verkic on 7. јуна 2010. at 16:29

        Da razvijamo one sitne male male …… u našem mozgu. Znaš samo kako se one lepo pale 🙂 , a i bre Zelena kako ne znaš pa kad dodjemo u one tamo neke godine, da ne zaboravimo da smo stavili pasulj da se kuva. 🙂 Danas želim da se šalim pa si samo zato dobila ovakav odgovor, inače 😉 , sad bih ti ja tunapisala u odgovoru još jedno bar 5 postova da ti sve na tenane objasnim 🙂
        Pazi, ne znajući šta piše Charolija ja napisah o svom suprugu. Da je malo ranije samo objavila svoj post i ono o poljskom WC-u zamisli koju bih priču ispričala. Auuuuu. Došla ja u posetu kod nje, autobus kasno došao, mrak već uveliko i krećem ja prema zgradi …….ma slislila bih već, samo se bojim da ne bi tu baš sem sapuna, i štaka puno šta imala pamtiti 🙂 Slaba bi to kupovina bila 🙂

  9. […] O BLOGERU « Moram naučiti koristiti taj moj „ceo mozak“!!! […]

    Одговор

  10. Ma cek bre, citah ja odavno da je nas mozak poput skladista sa fijokama u koje se skladiste naucene lekcije, e kada se prepuni, nema mesta i cvrc. Pamcenje ode u klinac. Mislim da smo svi videli kako se stariji ljudi secaju detinjstva kao da je juce bilo a nemaju pojma sta su doruckovali. Prepunilo se skladiste i nema mesta za nove informacije.
    Ali to kod mene nesto poranilo, nista ne pamtim, ali nista, sve mi visak informacija, ali znam kada je bilo zasedanje avnoja, kosovski boj, kad je tita umr`o…a posle toga nista, demencija namernisticka, filtriram sta cu da primim…i ko me je sta pa pitao? 🙄 😛

    Одговор

    • Posted by verkic on 7. јуна 2010. at 16:31

      Ajd, ajd nemoj sada, znaš ono kad si bila kod mene pa smo išle u onaj fin….. e neću da odajem sada naše male tajne 🙂 Ne beše to baš davno a pamtiš, sigurna sam 😛

      Одговор

  11. Samo da napomenem da meni kod problema sa vodom za kafu ili čaj ili sa kuvanjem pasulja ne mož da pomogne ni jedna tehnika – osim tehnike otvorenih vrata. Ako zatvorim vrata kuhinje, zagoreće i sama džezva i zalepiti se za ringlu 😀
    A da napomenem da nisam u godinama…pa mi to nije opravdanje.

    Pa se pitam koja to tehnika NE skladišti milijarde informacija (koje ćemo nekada koristiti ili ne) ali uspešno skladišti kratkoročne zadatke i to sa sve alarmom kad da dignem dupe i odem tamo da zakuvam..zapržim..spasim od propasti!

    Одговор

  12. kad sam zadnji put to uradila otišla sam da operem zube umesto da stavim čaj u vodu. Lepo oprala, skinula gumicu sa prsta i setila se kad sam videla paru na prozorčetu iznad vrata kuhinje..kao sauna! 😀

    Одговор

    • Posted by verkic on 7. јуна 2010. at 21:18

      Ima i za to rešenje. Prvo smisliš broj – oblik. Pa kažeš: 1 prst – sveća (mene jedan asocira na sveću ) crven končić – moram ugasiti svetlo. 2-gi prst – balerina (nekom je labud meni je balerina – bitno je da smisliš ono što ti vidiš i što ćeš uvek pamtiti) žuti končić – moram na prstima se prikrasti i pokriti svog ljubimca ……. i tako za svih 10 prstiju. Vidiš uvek ima rešenja. 🙂

      Одговор

  13. i kad me Marko vidi pozove dezinsekciju i deratizaciju dok se nisam pretvorila u hrčka upetljana u tolike konce da me dokrajče.

    Probala sam takve stvari al mi ne ide nešto. Obično super funkcionišem, al kad mi naiđe dan…zaboravim i masku da skinem sa lica kad pođem u kupovinu

    Одговор

  14. ja mislim da bi mu zapetljao ruke još bolje a nekad bi mu sigurno rado stavio i traku na usta 😀 bitanga je to stara. Čini mi se da ga nekad izludim tako (znam da izluđujem sama sebe) sve se plaši izazvaću požar 🙂
    Nego šalu na stranu… maštovit je to mladić..svašta njemu pada napamet 😉

    Одговор

  15. Moram da ti kažem jedan bitan detalj..al ne ‘vako javno!

    Одговор

Оставите одговор

