Mape uma u svakodnevnoj primeni

Nekad se živelo mnogo jednostavnije. Ustajali bi, odlazili na posao ne razmišljajući mnogo o njemu, sve nas je čekalo na gotovo, samo smo trebali odraditi par sati, vratiti se kući i rasporediti ostatak našeg slobodnog vremena.

Danas, život nam se promenio, ništa više nije sigurno, ostaje nam stalna borba za opstanak  i sve se zaista mnogo brže dešava.

Kako to uspevamo? Da li smo počeli planirati svoj život. Da li to isplanirano, držimo u glavi……. na hiljadu papirića……. ili vežemo maramicu u čvor kao naši dedovi (mnogo ja bre imam godina kad se ovog još sećam  🙂 ) ili ……

U vreme mog dede,  znanja nisu bila dostupna svima. Samo mali broj ljudi je mogao doći do pravih, kvalitetnih informacija. Danas na sreću se mnogo toga promenilo.  Danas ja mogu, znam i umem da koristim i levu i desnu hemisferu mozga.  Danas su mi na raspolaganju razne tehnike i načini učenja gde i moja kreativnost konačno može doći do punog izražaja.

Neću Vam pisati  o tim tehnikama, ni kreativnom učenju, niti mapama uma, ja ću Vam crtati.

Na primeru ću Vam pokazati kako ja učim sa razumevanjem i na koji način mogu pamtiti mnogo duže, kako planiram, kako se pripremam održati prezentaciju, predavanja (da i to radim). Neću crtati rukom. Na taj način samo pravim sebi koncept.

Kako  ja živim u XXI veku  na raspolaganju mi je kompjuter te ću naravno sesti ispred njega i jednostavno igrajući se u Paintu, photoshopu i  koristeći internet za veoma kratko vreme odraditi ono što sam zamislila.

Počeću od onoga što me trenutno najviše zanima. Čitali ste ovde na blogu kako želim osnovati nevladino, nestranačno, udruženje „Pružimo ruke“. Ono što sam zamislila nije ni jednostavno niti se može odraditi  za dva dana. Kako bi znala kojim redom i šta treba da odradim ja sam napravila plan.

Još jedna od mapa koje sam uradila nakon čitanja jednog teksta a u cilju lakšeg razumevanja i dužeg pamćenja se nalazi u tekstu: Zašto su bitni linkovi u tekstu – na moj način

Za sada toliko. Udruženje, moj  učitelj i sada moj kolega i veliki prijatelj  i ja ćemo Vam nakon registracije Udruženja mnogo više pisati o ovim temama.

17 responses to this post.

  1. Veoma plastično si prikazala imaginativni proces. Ono što nazivamo maštom u stvari i jeste red slika koje imamo u glavi, a koje potom kombinujemo shodno svom estetskom, etičkom ili nekom trećem osjećaju. Uopšte, imagination dolazi od image, pa bi maštu mogli prevesti kao uslikovljenje 🙂 dok naposlijetku dolazi i posljednja faza u kreativnom procesu, faza materijalizacije primarne ideje.

    pozzz 🙂

    Одговор

  2. Ciga u ispovedaonici kod Velikog Brata:

    -Veliki Brate, resio sam, hocu da izadjem iz ovu kucu!

    Veliki Brat: -Zasto, sta je razlog?

    Ciga: -Pa svi ukucani u ovu kucu su anti-Romi!

    Veliki Brat: -Ma hajde, odkud ti to??

    Ciga: -Uradio sam im jedan test, pitao sam ih: „Sta mislite o tom da se obese svi Cigani i frizeri?“

    Veliki Brat zbunjeno: -Sto frizeri?

    Ciga: -Eto vidis, i ti si takodje!

    Одговор

  3. Verkic, jesi ti vaga, ali sigurno imas visoko postavljenu devicu, jer ovo moze uraditi, odnosno ovako ume da razmislja samo devica, odlicno, ja bih to na sveti nikad uradila 🙂
    Kladim se da ti je merkur u devici?

    Одговор

  4. cico, moram horoskop da ti uradim, a nije da neznas prave ljude ili znas

    Одговор

  5. Mirjana, javi mi da li joj je merkur u devici? 🙂

    Одговор

  6. Naravno, javljam obavezno

    Одговор

  7. I Vera, ne gundjAj previse

    Одговор

  8. I vrh treceg polja Mirjana 🙂

    Одговор

  9. Posted by MIRJANA on 1. марта 2010. at 12:51

    Evo, obecano, ISPUNJENO! Nasa Dzepna Venera je u podznaku Ovan, a Merkur joj je u Skorpiji, i zato cuvajte, ovo je vulkan, a ne zmaj!

    Одговор

Оставите одговор

