SWOT ILI TOWS?

Kažem nedavno ja sebi. Imam ideju, mogu svoj posao pokrenuti, uz malo truda i dobro ga razraditi, ponešto znam…. učiću još nije problem…. ali…….stop. U nečemu sam dobra, jaka ali imam i slabosti, mada,  možda i šanse ali vidim ja tu i pretnje.

Setih se ja tada nečeg što sam učila ali ne i primenjivala a što možda „male ženice“ i Vama bude koristilo.

Svi mi hoćemo svoj lični posao, dosta nam je propalih firmi ili nadobudnih privatnika, ili  još gore dosta nam je sedenja jer nismo  ni bili zaposleni. Razmišljamo kako bi, šta bi i onda krećemo grlom u jagode. Neko previše razmišlja, neko se boji, a neko pak….

No mnogi od Vas već imaju svoj posao. Ide teško, ali ide nekako. Borite se,  izdržavate sve nedaće koje Vas zadese i ne znate šta bi i kako promenili. Vidite da Vam je potrebna bolja strategija a kako biste je dobro odabrali morate napraviti i pravu analizu (nešto ja u zadnje vreme sve analize pa analize, šta ćeš volim ih pa to ti je) 🙂

Na naš posao, biznis, kako hoćete utiču odredjeni faktori. Ne smemo ulaziti u nešto misleći da će nas sreća pratiti. Nećemo bežati od nje naravno ali moramo znati da se uspeh  gradi, stiče a da bi se  firma,  izgradila na najbolji način i prerasla u carstvo koje svi mi želimo moramo videti šta je to što predstavlja našu snagu ili koje su naše  slabosti,  naše šanse, i pretnje .  Ponavljam ovo već drugi put,  namerno samo da znate. Kaže se da bi se informacije razumele i skladištile na pravi način u naše memorijske fioke treba ponavljati. E to Vam je ta čuvena već  dobro znana mnogima SWOT analiza (strengths, weaknesses, opportunities, threats).

Odraditi je možete uvek, kako na početku posla tako i u svakom momentu kad vidite potrebu za tim.

E sad tu ima jedna mala začkoljica. Naučili smo mi u životu sve ulepšavati, malo dodavati, malo preterivati, pa…..normalno je to na neki način. Ljudi smo kako bi neko rekao. Ali ovde ne može. Ne smete i tačka. Ovo radite za sebe i svoj uspeh. Ovo radite da poboljšate svoj biznis da unapredite svoje poslovanje, tako smo se dogovorili.

Ja sam ovde primenila TOWS analizu. Kad sam ja učila analiza je bila SWOT, medjutim da bi se malo podsetila onog naučenog posetila sam  hr.wikipedia.org gde sam pronašla i ovaj deo teksta –  CITAT:….Često je (vrlo često) moguće pronaći naziv TOWS matrica za SWOT analizu. Lako je primijetiti da se radi o obrnutom poretku slova. Ono što se može dati kao objašnjenje jest da je za organizaciju logično da prvo obrati pažnju na vanjske prilike i prijetnje ukoliko želi osvojiti određeno tržište (ili dio njega), a tek nakon toga bi trebalo gledati na svoje unutarnje snage i slabosti. Logičnost ove teze je i u tome što se moderno poslovanje mora orijentirati na potrošača jer je on taj koji vodi glavnu riječ. Nažalost, još je puno organizacija koje najprije gledaju što mogu proizvesti i ponuditi, a zapravo bi trebali uočiti što i kako mogu prodati na tržištu, pa tek nakon toga analizirati da li su sposobni to izraditi……

Moram priznati da se u potpunosti slažem sa navedenim.

Sve ovo navedeno verujem da će Vam pomoći kako biste mogli lako uraditi jednu dobru analizu koja će Vam pomoći u kreiranju strategije.

Napravila bih ja Vama ovde analizu mog blogovanja, kako bi mogli videti na pravom primeru kako se to radi ali ne bi bilo fer 🙂 (prema meni naravno). Iz daleka već svi mogu videte  pretnje…… i moje slabosti….. te ne moram stoga i ja još sama …… Jednom….. kad i ja postanem dobar bloger, kad razradim i usredsredim se na svoju nišu il’  pak svoju specifičnu temu kako se to kaže,  e tad možda i napravim. Do tada biće dovoljno i ovo.

Advertisements

6 responses to this post.

  1. Ovo je velika tema, Verkic, sjano da si je otvorila. SWAT i TOWS su, naravno, različite perspektive – o naizgled istoj stvari. Nije baš tako. Samim tim što je jedno individualna perspektiva, a drugo perspektiva potrebe (stvarne ili korporativne) zajednice, čini da ovo budu i dve potpuno različite stvari. Hoćeš da živiš kao supermarket? Ok, misli prvo o tome šta je potrebno, ili mnogo verovatnije šta je spinovano kao potrebno. To ti je TOWS matrica. Kako se u tu matricu uklapaju vizionari koji su stvarno menjali društvo? nikako. Naravno, želeti da se uspe u glavnoj matrici nije nelegetimno, i takođe to jeste uspeh, bez obzira što oni koji se podsmevaju konzumerizmu njega nipodaštavaju. Tako, htedoh da kažem da treba razmisliti šta je uspeh – uspeti po ključu, ili uspeti u nametnju promene – ili bar istrajati u pokušaju promene… Ne bih se lično nikada oslanjala na poželji obrazac uspeha, jer se on iznova i iznova menja. Sledeće godine nove stvari će se tražiti od tebe. bićeš stalno umorna jer nikad nisi uspela… Zato mislim da je bolje postaviti neki cilj, bez obzira na okolno stanje, ali sa svešću i razumom…

    Одговор

    • Velikim delom se slažem s tobom. Ali moram reći to ali, svi mi koji pišemo, govorimo ili razmišljamo na ovaj način ubedjena sam da imamo jasno definisan cilj. Ovo „jasno“ podvlačim, jer ako nije jasan onda po meni nije ni cilj i ne može se ići ka njemu (toga svi moraju biti svesni). Naravno da ga imam i ja i zaista idem ka meni. Problem je samo u jednom nažalost, iako je cilj u okvirima mojih mogućnosti i naravno obrazovanja nikako da krene dalje od one tačke gde na neki način zavisi od drugih. Da li je to sad samo moja greška, ili je to ovo naše nesretno vreme, ili……u svakom slučaju istrajnost i upornost je kako sam već mnogo puta rekla moje drugo ime.

      Одговор

      • To je za individualnu analizu. Ako neko stanje dugo traje, onda treba promeniti neki parametar, odnos elemenata koji čine situaciju statičnom. Uvek treba poći od sebe. Ne na način koji odražava nesigurnost, nego zato što je to jedino na šta možeš sto posto da računaš. I usto vreme, treba biti i hazard. Hrabost nije samo da se suočiš sa sobom, i da jasno kažeš neke stvari, nego i da se nogom otvaraju vrata koja recimo neće da se otvore. Ne znam, pošto ne znam šta je konkretni slučaj. ali probaj nešto novo. razmisli na primer koji rizik možeš da priuštiš sebi, i pucaj na to. Opet kažem, možda nema smisla za konkretni slučaj, al običčno pomaže.

      • E ovde stvarno moram potpuno da se slozim. Problem nije u otvaranju vrata toliko, nego u onom što se ta ista vrata moraju otvoriti bar desetak puta i bukvalno dosadjivati. E sad eto recimo da je potrebno za tebe ili bilo koga drugog negde otići , zamoliti, zahtevati, tražiti, uradiću to bez problema ma koliko puta bude potrebno, zivkaću telefonom , dosadjivati, medjutim kad je o meni reč, nakon tog jednog puta ja dalje neidem. Lažni ponos, sram, stid, povredjenost, ili sve to zajedno, ali to je nažalost tako. Nije to odustajanje ni slučajno, odlazim tada dalje na druga vrata, mada mi je jasno da i tu postoji i jeste ustvari veliko gubljenje vremena.

  2. Sve je ovo ok. i sve je lepo, sjajno ali pare vrte stvari. Probaj malo obraditi temu sa bankama: Kako doći do love da pokreneš svoj posao koji se zasniva na sjajnoj ideji! Bankare treba upucati!

    Одговор

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: