Paukova mreža?

Sastavni deo života svih nas, hteli to ili ne, pa tako i mene je  nažalost i politika.  Bežali mi od toga ili hrlili njoj glavom bez obzira, uzgred budi rečeno često veoma naivno, u jednom momentu naših života dostići će nas na bilo koji način  i uvući  nevine u njenu paukovu mrežu.

Ni danas ne mogu da verujem,  a govoriću Vam o iskustvu moje tetke, koliko je  bila zaludjena jednom  idejom,  očekujući neverovatne promene. Ne mogu da verujem sa koliko žara je jedna takva žena kao ona govorila,  sve nas ubedjujući u iskrenost i ispravnost ideja  stranke kojoj je pripadala (i pripada),  njihovoj različitosti, promenama koje jedino one mogu i umeju izazvati, slepo verujući svakoj reči koju je čula.

Treba reći da sam ja totalno apolitična, iako ne uvek priznajem, ili sam bar to postala nakon izvidjača (moje tetke),  svi znamo kako izvidjači nažalost znaju proći pa nije ni čudno onda.  Kako bih o ovoj temi  mogla napisati celu knjigu, ne želeći nikog previše opterećivati, pokušaću opisati njen slučaj jer možda će baš Tebi pomoći da  izbegneš tu mrežu, klopku u koju predpostavljam će svako biti upleten kad tad. Ili ćeš bar sa više razuma krenuti u  avanturu zvana POLITIKA, jer samo na taj način može da ti donese i nešto dobro. I znajte iako svi oni kažu niste Vi tu zbog nas, nego mi zbog Vas, znajte da je to samo obična parola na koju oni veoma brzo nakon izbora zaborave.

Ubedjivala sam tetku da je i politika jedna vrsta posla, jer u posao se ulazi trezvene glave gde emocije moraju ostati po strani, skretala joj pažnju da malo uspori, da zastane, ako ništa drugo da ne uvlači druge ljude. Kako je sve radila  čistog i otvorenog srca ubedjena u potpunu ispravnost onoga što čini,  za sobom je povukla mnoge  njene poznanike, prijatelje.

Redovno je odlazila na sastanke, odradjivala sve poverene joj zadatke brzo i efikasno, skupila popriličan broj ljudi na onom mestu gde je bilo nezamislivo  napraviti neke rezultate. Mesto koje je naučilo kritikovati sve i svakoga ali nikad u suštini nisu želeli bilo kakve promene. Kritikovali su postojeće, ali…. ma znate o čemu pričam. U suštini su to ljudi kojima niko ko god bi došao na vlast ne bi  bio dovoljno dobar.

Potpuna i iskrena predanost radu je čak i takve ljude naterala na razmišljanje i na akciju. Još jednom moram naglasiti da njeno opredeljenje nije bilo izazvano onim današnjim razlozima mnogih,  tipa: učlanicu se jer treba mi posao, treba da zaposlim dete, ženu,  muža, ili želim se posvetiti tome kako bih posle ja…. Ona je u to ušla potpuno slepo, čista srca, verujući da će biti delić jedne mašinerije koja će zaista doneti te tako potrebne promene.

Da ne bi odugovlačila kako bi Vam bilo jasno šta konkretno pričam, mada sam ubedjena da je svima sve jasno, samo neko želi to sebi priznati neko ne,  nakon par godina moja jadna tetka je došla u situaciju da je morala prvi put nešto tražiti za sebe ubedjena da će joj druga „porodica“ kako ih je nazivala, u koju je ona slepo verovala, izaći u susret. Ali na žalost….. Šta da pričam?  Znate i sami… Duboko se razočarala.

Mnogima se tu pomagalo, od onih kojima takva usluga nije bila baš preko potrebna do onih koji je ni najmanje  nisu zaslužili, bar ne nekim svojim radom i angažovanošću, ali ne i njoj. Uradila je što je trebala, sada su drugi ljudi potrebniji i mora se njima….

Kako je ona osoba koja ne priznaje u životu da je nekog ili nešto pogrešno procenila i dalje je aktivna. Odnosno samo kad su izbori, jer naravno pretpostavljate da je se tada sete. Ali za nju to nije bitno. I dalje odlazi, obavlja poverene joj poslove, mada sada priča (naravno samo medju nama – nedaj Bože pred drugima) ma tek sad imamo posla, tek sad…. trebalo se do sada….. nije moglo ranije… videćeš. Ti si mladja, imaćeš jednog dana bolje uslove, stabilniju situaciju…. moći ćeš ti iskoristiti ono što ja…. tvoje dete će živeti u …..

Naravno i ja živim u ovom vremenu. Promene su potrebne. Neću da ja, da mi  dete i unuci govore ono „uvek isto“.

Zato apelujem, molim, preklinjem.  Radivoja, Mariju, Sanju, Marka, Sinišu, tebe Teodore, tebe Pero, tebe Nado iako ste političari znajte da  u životu  svoju reč treba održati.  Mi ljudi smo ljudi zato što se vežemo za reč ne za…. Budite ljudi i onda kad postignete nešto, kad ste na položaju, kad ste na…..

Nemojte da Vam govore drugi pišu, nemojte ih čitati,  govorite iz duše, govorite iz ubedjenja, iskreno  i to ne zaboravite kad ste u situaciji delovati u pravom smislu reči. Radite kao što ste govorili.

SAMO TADA ĆE VAS LJUDI ZAISTA PRATITI JER ĆE VREDETI DA VAS PRATE! Ne zbog posla, ne zbog lične koristi nego samo zato što ste dobri i što ste omogućili da stranka ne bude ljudima mesto gde će se okupljati jer, pa Bože treba na neki način doći do posla. Tada neće biti neopredeljenih koji će razmišljati – ma svi su oni isti!

Jedan mali savet za kraj:  ne gadjajte se cipelama – nije lepo!

Namera mi nije bila prozivati ni jednu postojeću stranku!

3 responses to this post.

  1. Politika je najveća kurva. Žao mi je zbog tvoje tetke, žao mi je svih nas, bili u politici ili ne, jer sve što se dešava, iza kulisa, po raznim partijama i na vlasti je ono što svima nama uništava živote.

    Одговор

    • Da u potpunosti se slažem s tobom, ali sam opet ipak ubedjena da mi koristeći uticaj društvenih mreža možemo, naravno polako, ali možemo dopreti do svesti „novih političara“, koji bi na taj način videli da sve ono što se skriva može izaći na videlo. Isplivati na površinu sva prljavština koja je dosad ostajala tamo iza kulisa. Internet je čudo! Iskoristimo ga i dajmo naš mali doprinos promenama.

      Одговор

  2. Svakako je tako. Ne treba ćutati, negde nekom će da znači, nekog će da natera na razmišljanje, nekoga na dela.

    Одговор

Оставите одговор

