„Male ženice“ ne padajte na banalnim stvarima!

Noćas, jedna za drugom stigle dve vesti. Kao i u svakom dobrom filmu, pa i u životu uopšte,  jedna super, prava, sjajna  a  druga….

No nije reč o tome, drugo nešto hoću Vam reći „male moje  ženice“ ako ste krenule s’  internet poslom da se bavite, a znam da jeste  tada i neke osnovne stvari  jednostavno morate znati.

Da krenemo od onih  najjednostavnijih.  Znam da mnoge od Vas imaju sajtove i da ste  prisiljeni  komunicari sa svojim „klijentima“ (u ovog tekstu ću još upotrebljavati ove izraze razumljive medju nama, ali od sledećeg – pa navikavaćemo se koristiti adekvatne). Iza nas su praznici i sigurno ste imali potrebu  tim  svojim poslovnim partnerima, saradnicima, redovnim kupcima Vaših proizvoda ili usluga,  čestitati rodjendan, slavu, Novu godinu  ili pak neki drugi praznik.

Uradite to na profesionalan način.  Samim tim ćete im staviti na znanje  da nisu samo puki broj u nekoj Vašoj evidenciji,  na platnom spisku, ili…… Obavezno proverite da imena niste napisali malim slovima(mnogo puta sam dobijala takve i znam da znate pogrešiti).

Nadalje, veoma bitno, neka to bude samo čestitka, nemojte, zaista NEMOJTE jednom rečenicom onako uzgred čestitati a odmah nakon nje u nastavku staviti  neki svoj  poslovni predlog, ponudu,  izveštaj ili analizu (naravno mislim na isti mejl),  ili bilo šta drugo. Ne ide to nikako jedno s drugim!

S’ potpunim pravom će tada svako posmisliti da ste samo iskoristili taj dan da bi…..a da Vam u suštini ni malo nije stalo do ljudi kojima se obraćate.  A pogotovo ne mojte  nakon sretna Vam ili već kako…… dalji tekst nastaviti u negativnom kontekstu pisati.

Zamislite, Nova godina je   i  ja Vam  kao želim sve mnogo bolje i lepše u ovoj, a odmah nakon toga  šaljem izveštaj  i kao naslov stavljam “ 10 razloga kako nešto ne možete i nećete nikada uspeti uraditi“.  Džaba mi posle sve lepe reči, obrazloženja  tipa Vi to možete promeniti  i to će biti drugačije ako  uradite to….. i shvatite to…… i ako ovo …. ili ono….. i eto Nova je pa sad je baš pogodan trenutak da krenete kako treba……Sve to posle nema smisla.

Reči su veoma moćno oružje pogotovo na internetu. Vi me ne vidite, ali čitate me, pomno pratite svaku moju napisanu reč, svaki zarez, jer na osnovu toga Vi stvarate sliku o meni. Način na koji ja pišem ne mora Vam se svideti, možda čak čitajući drugačije  i protumačite napisano od onoga što sam ja želela njime reći, tim više moram voditi računa šta pišem.

Utisak koji ste stvorili čitajući neću imati mogućnost ispraviti  svojom simpatičnom mimikom,  gestom,  osmehom ili  doskočicom što bi uradila u ofline komunikaciji kako bi pokušala popraviti sve ono negativno pre toga. Jednostavno ćete otići, ja ću izgubiti možda dobrog saradnika, ili kupca i potrošača ili…….Ovo je online komunikacija koja to ne dozvoljava,  ne zaboravite.

Mnogi se pravdaju svojim možda  za ovo vreme pogrešnim načinom rada (po meni lično), razmišljanja i govora rečima: – pa u kapitalizmu živimo pobogu.  Svako ima pravo naravno na svoj način razmišljanja, ali kako ja ne bi bila Vaša džepna venera, Vaša „mala ženica“  ako Vam ne bi sugerisala i uputila Vas na neki dobar blog post gde ćete moći još ponešto naučiti  o odredjenoj temi za danas  bi Vam preporučila  nedavni blog post Šta je s marketingom u burna vremena …….? koji na veoma slikovit način opisuje današnje tržište, kompanije, marketing …… Pročitajte ako niste i želite li raditi odlučite se hoćete li biti papagaj, kapetan, strateg, mali od palube, mornar.

Ja lično ne želim biti mornar, ni konobarica, prodavačica ili već  nešto slično,  jer mi je jasno da živim u kapitalizmu i da će svaki gazda reći JA sa tim velikim JA ( kao on je Bogom dan) ako Vas i udostoji koje reči.  Da,  to mogu neki privatnici u zavisnosti od struke kojom se bave,  nažalost.

Internet, i posao na njemu ne bi trebao da funkcioniše na taj način, pa još ako  meni neko plaća nešto da bi mu ja…. onda ……. tada debelo moram razmisliti kako s ljudima treba razgovarati. Koje reči upotrebljavati i da li treba da bude moje veliko JA ili tog mog poslovnog partnera, kupca, potrošaća, primaoca usluga…….Da ne pobrkamo lončiće on je tu sa velikim JA.

Ovde sam govorila o e-mail-u kao jednom banalnom primeru (na kojem mnogi padamo), medjutim, da bi Vi kao pojedinac ili kompanija koju želite osnovati ili je imate bili prihvaćeni  ne bi bilo loše da malo pročitate i o Metodologiji izgradnje poverenja na internetu , pronadjite  na draganvaragic.com/weblog i druge tekstove sa sjajnim pojašnjenjima koja daje, zatim   cyberpoetica.blogspot.comblog.etarget.rswww.etarget.rsdobroidrugacije.blogspot.compedyamilicevic.wordpress.com, sisalavesla.xobites.com.

Za danas dosta,  čak  šta više znam da će Vam odjednom  biti i mnogo sve ponudjeno pročitati. Medjutim počnite,  nastavićemo posle dalje, ići ćemo u detalje, pojedinačno, ako treba.  Bitno je da čitate što više pa čak i onda kad Vam baš sve u prvom momentu i nije baš najjasnije.  Idite i na druge blogove, pogledajte njihova objašnjenja i njihove tekstove. Iste stvari na različite načine napisane i sigurna sam da ćete već nešto uspeti  zapamtiti a nakon toga primeniti i u praksu. I to je jedan od uticaja blogera.

Da napomenem samo, ne mojte preskakati komentare ostavljenim na blogovima. Čitajte i njih jer znaju Vam otkriti još po nešto, taman možda ono što niste odmah shvatili.

Za kraj dozvoliću sebi da završim sa onom super vešću sa početka ovog blog posta. Ovog puta skromnost ću ostaviti po strani i ZATO ETO da se malo POHVALIM. Jedan specijalan Bloger: Vera – Džepna Venera

varagic-v

Оставите одговор

Прати

Добијте сваки нови чланак достављен у ваше поштанско сандуче.

Придружите се 35 других пратиоца

